Translate

tisdag 14 maj 2013

Dagens blomma

På torsdagen åker jag ner på fotokurs till Hangö, södra Finland. Det är sista delen av kursen så det känns samtidigt lite tråkigt att avsluta detta kapitel. Vi har såklart haft hemuppgifter och bilden jag laddar upp idag på fotobloggen går under kategorin vårblommor. 

Jag skulle ha velat fotograferat en blomma/blommor från stammen upp mot himlen men hittade inte något passligt motiv. Det skulle ha gett en annan dimension jämfört mot alla andra vanliga bilder av blommor. Den klassiska bilden är snett uppifrån eller en närbild som jag har nu denna gång bidragit med.


Platsen var rätt skuggig, därför skruvade jag upp ISO till 1000. 

Övriga inställningar: Bländare f/5.6 och slutartid 1/160 sekund.

- Thomas -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar