Translate

torsdag 28 februari 2013

Fullmåne

Äntligen blev det dags att fotografera fullmånen! Skulle ha velat göra det redan på måndagen men då hade jag inte möjlighet till det. På måndagen steg månen upp lite över klockan sex på kvällen, så jag har haft det klockslaget i tankarna sedan dess. Men månen steg ju förstås inte upp lite över sex igår utan tio före nio på kvällen. Tur att jag kollade tidtabellen!

Här min bild från månen då den steg upp över horisonten. Färgerna är ej manipulerade i detta foto fastän man skulle tro det, månen blir gulare ju högre upp den stiger på himlen. 

månfotografering

Fotoinställningar:

Slutartid: 6 sekunder
Bländare: f/9.0
ISO 1000

- Thomas - 

1 kommentar:

  1. Hej Thomas! Verkligt starka färger, man kunde nästan tro att det är solnedgång. Jag gillar din svartvita månskensbild, och som Hanna skrev, skulle den kunna vara en bokpärm. Jag har gett upp beträffande månen, eller så borde jag skaffa ett stativ med 3 ben för att lyckas med långa slutartider. Trevlig helg! Mona

    SvaraRadera